Poddavsnitt

Maxa bröllopsmässan!

9 februari, 2017
Bild från Bröllopsfeber i Nacka 2016. I år träffar ni oss på Villa Anna i Uppsala 12 feb och på Bröllopsfeber på Älvsjömässan 18-19 feb. #bröllopsfeber #bröllopsmässa #weddingfair #bröllop #bröllopspodden

Bild från Bröllopsfeber i Nacka 2016. I år träffar ni oss på Villa Anna i Uppsala den 12 feb och på Bröllopsfeber på Stockholmsmässan Älvsjö den 18-19 feb.

Vi  är nu inne i en period då det kryllar av bröllopsmässor i hela landet och i dagens avsnitt pratar vi om hur man gör för att Maxa bröllopsmässan!

In och lyssna för att få våra bästa tips och råd! Nedan hittar ni en lista med punkter och frågor som kan vara bra att ha med er när ni träffar olika leverantörer i jakten på de bästa valen för er.

Vill ni så träffas vi, den 12 feb, då det är bröllopsmässaVilla Anna i Uppsala och/eller i Stockholm, då vi finns på BröllopsfeberStockholmsmässan Älvsjö, den 18-19 feb.

Hoppas att vi ses!

Lyssna på avsnittet gör du som vanligt via iTunes, Acast eller någon annan favoritapp för poddar! Du kan också klicka på bilden längst ned i inlägget för att lyssna direkt på din dator.

 

 

Checklista till festlokalen och övriga leverantörer

Här är en checklista på sådant som kan vara bra att ha med sig när ni ska träffa olika festlokaler, restauranger, herrgårdar eller dylikt.

  • Gå igenom vad som ingår
    • Vad ingår i kuvertpriset? (Fördrink, Förrätt, Huvudrätt mm)
    • Vad är det som ingår i hyran? (Lokalhyra, personal, mm)
    • Vad kostar extra? (T.ex. städning, blomsterarrangemang, mm)
    • Är priserna inklusive eller exklusive moms?
  • Vad är det för öppettider som gäller?
    • Kan öppettiden förlängas?
    • Kostar det något i så fall?
  • Från vilken dag/tid har vi tillgång till lokalen?
    • När är lokalen dukad?
  • Är det någon handpenning som ska betalas ut och när ska resterande summa betalas?
  • Kommer ni behöva hyra in personal?
    • Har de serveringsvana?
    • På en middag med tre rätters meny brukar man räkna med ca 15-25 gäster per servitör. Vid buffé ca 30 gäster.
  • Hur många toaletter finns det?
  • Ingår provsmakning av menyn?
    • Om inte, går det att betala för en provsmakning?
  • Hur hanterar dom allergier eller gäster med särskilda önskemål eller funktionshinder? Finns det hiss?
  • Bokningsavtal, se till att ni alltid har ett skriftligt bokningsavtal och gå noga igenom så att alla datum mm stämmer.
    • Kan man lägga en preliminärbokning och hur långt innan måste man då avboka för att slippa debitering?
    • Behöver man betala någon avgift i förskott?
    • När sker slutgiltiga betalningen?

You Might Also Like

No Comments

Leave a Reply